• Slide 1

• Slide 2

de Bosheuvel

Persbericht 01-04-2015

Kinderen, maar ook dieren, kunnen straks optimaal genieten in het Wallebos bij Beetsterzwaag.

Aan de rand van het dorp is de stichting Bosheuvel begonnen met de aanleg van enkele grote zandheuvels in het bos van de Van Teyens Fundatie. Het idee voor deze heuvels is bedacht door twee meisjes uit Beetsterzwaag. Zij hebben hiermee in 2013 de Pluk van de Petteflet-aanmoedigingsprijs gewonnen van de Friese Milieu Federatie.

Een bosheuvel van speelzand biedt kinderen de mogelijkheid om zich spelenderwijs bewust te worden van de mooie natuur in de omgeving. Daarnaast biedt de Bosheuvel scholen uit de omgeving de gelegenheid om de kinderen natuureducatie te geven. Hiervoor zal een speciale plek gecreëerd worden.

Een landschapsarchitect heeft in samenwerking met de Bosgroep Noord-Oost Nederland een ontwerp gemaakt dat goed in deze omgeving past. De Bosheuvel wordt onderdeel van een toekomstige wandelroute van Stichting Beetsterzwaag Natuurlijk Genieten.

Het project wordt ondersteund door de lokale overheden, diverse stichtingen, de scholen in Beetsterzwaag en diverse lokale ondernemers. De Bosheuvel wordt in het voorjaar van 2015 feestelijk geopend, niet in de laatste plaats met de actieve medewerking van de schoolkinderen van Beetsterzwaag!

Kom spelen en ontdek de bosheuvel!

Bosheuvel28
Bosheuvel24